Jom Follow!!

CeRiTa PaNaS YaNG PaTuT aNDa TaHu

Saturday 13 July 2013

Giveaway

Assalamualaikum...hi....

First,aku nak ucapkan selamat menjalani ibadah puasa...;)


Entry kali ni aku nak komen mengenai segmen giveaway yang berlambak-lambak pada masa kini...
Apa yang aku nak komen nih ialah hasil daripada apa yang aku alami...apa yang aku suka dan tak suka pada giveaway....

Untuk pengajur A.K.A owner GA..
*Bila dah istihar mula GA tu,pastikan semua dah siap sedia seperti semua hadiah sponsor dah wujud.Maksudnya kalau dah publish mula GA,kira yang disenarai tu aje ler..elak daripada buat penambahan hadiah @ sponsor di kemudian hari...kadang-kadang yang join tu dah malas nak pergi klik pada para sponsor baru.
* Jangan istihar tarikh tutup aje,istihar sekali tarikh nak umum pemenang,takde ler peserta terlepas nak check sama ada menang ke tak.bila dah umum tarikh menang tuh,betul-betul ler umum...janji mesti ditepati ye....Kalau ada masalah membuatkan penundaan tarikh umum,sila bagitahu...jangan diam aje.Ini ada yang segmen dah tamat seminggu,tapi owner blog diam aje...blog pun tak ber'update'...
*Pada para owner juga....kalau rajin,tolong ler inform para pemenang...kadang-kadang tu pemenang sibuk dengan komitmen lain yang menyebabkan beliau tak sempat nak blogwalking.....

Untuk para sponsor...
*Kalau dah niat nak bagi sponsor,sila tunaikan....jangan hampakan para pemenang walaupun hadiahnya kecil aje...pemenang nak jugak rasa hepi dapat hadiah dan rasa berbaloi duk 'klik' 'klik para sponsor...Tapi ada jugak yang sponsor respon bila pemenang hubungi beliau...katanya tahniah,nanti hadiah akan dipos.....akhirnya....nanti,nanti...........................................nanti.......

Emmm...apa lagi ye?rasanya ini aje dulu...nanti kalau aku ingat,aku tulis lagih....huhuhuuu...

Sorry kalau ada yang terasa....peace....;)



2 comments: