Jom Follow!!

CeRiTa PaNaS YaNG PaTuT aNDa TaHu

Tuesday, 26 February 2013

Sosej Roll

Dulu aku belajar kat Uitm,adaler satu cafe tu jual sosej roll...
Aku ler pembeli setia sosej roll tuh...
aku suka makan makanan yang boleh cicah sos nih...

Sekarang,bila dah habis belajar...tak jumpa lagi kedai jual sosej roll+jimat buat sendiri...Aku pun belajar buat sendiri ler...senang ajer...


Bahan-bahan:

Roti
Sosej
Telur
Serbuk roti

Cara-cara:
~Tekan roti menjadi nipis (boleh guna gelas untuk tekan roti)
~Bila roti dah nipis,letak sosej dan gulung
~Letak sedikit telur pada hujung roti untuk pastikan roti itu melekat dan tidak terbuka
~Kemudian cicah seluruh roti tersebut dengan telur
~Selepas itu,masukkan roti tersebut dalam serbuk roti...Roti sudah disaluti dengan serbuk roti
~Goreng dengan api sederhana.

Sesuai dimakan dengan sos cili pada waktu minum petang...yummy...yummy

3 comments:

  1. mesti sedap...tapi cik akak tak makan sosej lah dear huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uish...sosej ler sedap...macam2 boleh buat dgn sosej...

      Delete
  2. akak, ni link mini ga saya..

    http://nazirahnyerr.blogspot.com/2013/02/mini-ga-sempena-2nd-anniversary.html

    thanx akak.

    nak komen pasal entry ni plak, sedapnya, lama dah teringin nak buat tapi tak kesampaian..huhu

    ReplyDelete