Jom Follow!!

CeRiTa PaNaS YaNG PaTuT aNDa TaHu

Sunday 16 December 2012

At least...1 bulan 1 buku

Aku suka membaca...aku suka membaca!!
Arghh!....bukan novel ye...dulu aku layan jugak novel...tapi sejak satu kejadian tu,aku dah tak boleh nak baca novel....
Aku suka baca buku tentang perniagaan,motivasi,agama,kewangan...more pada life ler...


Aku selalu shopping buku-buku kat MPH,Popular atau kedai-kedai buku...So bila aku keluar jalan-jalan tu,pantang terjumpa tempat jual buku,confirm aku singgah...kalau tak beli pun aku akan tengok-tengok kot ada buku keluaran terbaru...

Pesta Buku kat PWTC tu tak payah cakap ler....confirm aku pergi dan tu ler event yang aku selalu tunggu tiap-tiap tahun....

Aku akan pastikan,setiap bulan,ada satu buku yang aku akan baca...sekurang-kurangnya satu ler...kalau lebih lagi baik...Bukan apa,bagi aku ilmu tu penting...Dan ilmu yang dah ada tak semestinya dah cukup,kita harus sentiasa menambahnya seiring dengan kemajuan negara.

Lagi satu,ini pendapat aku ler,kalau kita membaca,otak kita akan sentiasa berfikir dan secara tak langsung ini boleh mengelak daripada 'mati otak'(otak malas nak fikir)....

Okeh....Jom baca buku!!!

No comments:

Post a Comment