Jom Follow!!

CeRiTa PaNaS YaNG PaTuT aNDa TaHu

Tuesday 11 December 2012

Hapuskan Malware

Tak pasal-pasal dapat idea nak tulis topik apa hari nih...
Balik aje kerja tadi,terus bukak laptop nak tengok blog...
Sekali buka tengok ada malware kat blog...sebelum nih tengok kat blog orang aje,sekali kena kat blog sendiri,baru gelabah....


Tapi aku selalu ingat...jika ada masalah,rajin-rajin ler baik dengan pakcik google...pakcik google sentiasa membantu....
Google punya google...baca sana sini...aku pun cuba ler langkah ini:

Buka web : http://www.unmaskparasites.com



Tulis website korang yang kena malware tu.


Tengok...ada 1 suspicious...
then scroll ke bawah web tu akan jumpa....


rupanya suspicious tu ada kat iklan nuffnang...So aku pun delete ler iklan nuffnang dalam blog aku....Alhamdulillah...berhasil...malware dah lari lintang pukang....

Tapi tak pasti lak aku ini bersifat sementara ke atau selamanya hilang...
iklan nuffnang pun aku tak letak lagi..tunggu ler esok aku cuba letak kembali.

Siapa-siapa yang ada info pasal nak hapuskan malware atau pakar IT ke baca entry ni..leh ler kongsi-kongsi info ye...

No comments:

Post a Comment