Jom Follow!!

CeRiTa PaNaS YaNG PaTuT aNDa TaHu

Saturday, 30 August 2014

Alhamdulillah...Ranking Alexa Meningkat

Assalamualaikum....

Syukur....syukur...Ranking alexa KLA meningkat...sungguh tak disangka.

Rank alexa,meningkat,kasihlestariabadi,blog,blogger

Pada 21 Ogos,KLA periksa ranking alexa blog KasihLestariAbadi...berada pada ranking 17,363 dalam Malaysia...Sedih juga lah bila tengok nombor yang terlalu besar menyebabkan macam-macam bermain di fikiran KLA.Mampu kah blog KLA meningkat...Macam mana nak tingkatkannya...Melihat nombor yang terlalu besar itu menyebabkan KLA nekad untuk betul-betul serius dengan blogging...sampai seru kot!hahhaaa...

Rank Alexa,Meningkat,peningkatan,Blog,blogger,kasihlestariabadi

3 Hari kemuadian iaitu 24 Ogos,KLA periksa lagi ranking alexa....hasilnya membuatkan KLA teruja kerana betul-betul tak sangka.Blog KasihLestariAbadi berada di ranking 10,490 dalam Malaysia...Beza 6,873...banyak tu peningkatan...Alhamdulillah...Peningkatan yang bagus ini membuatkan KLA menyusun strategi dan membuat target sendiri iaitu ingin melihat blog berada dalam ranking bawah 1,000.Dan KLA target ini tercapai bila menjelang Januari 2015.

Rank Alexa,meningkat,peningkatan,blog,blogger,kasihlestariabadi

27 Ogos,KLA cuba periksa lagi ranking...sungguh menakjubkan...Ranking blog KLA dalam Malaysia ialah 7,117.Ini membuatkan KLA merasakan target KLA boleh dicapai sebelum Januari 2015...Ya Allah...suka sangat-sangat KLA.

Tengok gambar di bawah,rancangan ranking blog yang KLA sasarkan...Ingatkan September ,baru lah blog KLA capai ranking 7,000...namun sekarang belum masuk September dah capai....Alhamdulillah...syukur...syukur...Ya Allah...;)

Rank Alexa,Ranking Alexa,Meningkat,peningkatan,blog,blogger,Kasihlestariabadi

Kedudukan ini membakar semangat KLA untuk terus berjuang dan cuba untuk membuat yang terbaik. Sebagai newbie yang tak newbie,banyak benda lagi yang KLA perlu belajar.Mungkin sebelum ini KLA hanya fokus apa yang nampak dan tinggalkan apa yang di sebalik tabir.Itu silap KLA...Sekarang,KLA cuba belajar hal-hal belakang tabir seperti ranking alexa,SEO,Coding...Sebenarnya,belakang tabir juga penting dalam menjadi seorang blogger yang hebat....;)

Nampaknya,jika target KLA tercapai sebelum masa yang ditetapkan,KLA kena bagi hadiah untuk diri sendiri ini...agak-agak nak beli apa ye?Bukan apa,kita perlu menghadiahkan sesuatu atas kerja keras walaupun untuk diri sendiri.Kerana hadiah itu mampu untuk membakar semangat untuk kita terus ke hadapan,dan membuatkan kita akan ingat  bila memandang hadiah tersebut.Dan akan membuat kita lagi bersungguh –sungguh dengan kerja-kerja lain bila tahu hadiah akan menanti jika target kita berhasil....Rasa nak berangan lak...nak beli Jam tangan atau Sunglasses?Jam tangan keperluan...sunglasses hanya suka-suka...pendapat kalian macam mana?apa patut KLA beli untuk jadikan hadiah?

ENTRI LAIN MENGENAI ALEXA :
~~ Cara Daftar Alexa Rank Dalam Blog
~~ Cara Tingkatkan Ranking Alexa




6 comments:

  1. Assalamualaiku dan salam singgah pagi KLA...teruskan usaha dalam dunia ni..semoga angka tu jadi kecil....

    ReplyDelete
  2. good luck ya... pencapaian yang memberansangkan...

    ReplyDelete