Jom Follow!!

CeRiTa PaNaS YaNG PaTuT aNDa TaHu

Thursday, 18 September 2014

Resepi Telur Puyuh Masak Lada Hitam

Assalamualaikum...

Asyik KLA berjalan di bahagian telur di sebuah pasaraya,KLA terpandang kan telur puyuh.Rasanya macam dah lama KLA tak makan telur puyuh.Kalau dapat masak sambal telur puyuh sedap juga ini.

Resepi Telur Puyuh Masak Lada Hitam,Telur Puyuh,Lada Hitam,Senang,Sedap,


Tapi bila sudah balik rumah,semasa nak masak,baru perasan tak ada cili kering yang sudah di blend.Dalam keadaan nak cepat,KLA memutuskan nak cuba masak telur puyuh masak lada hitam.Tak pernah masak,tetapi dalam masak,tak salah mencuba.

Telur Puyuh Masak Lada Hitam

Bahan-bahan
15 Biji Telur Puyuh direbus
3 Biji Bawang Merah (Ditumbuk atau dihiris)
1 Biji Bawang Putih (Ditumbuk atau dihiris)
3-4 Cili Padi (Ditumbuk atau dihiris)
1 Sudu Sos Tiram
2 Sudu Sos Lada Hitam
Minyak
Air
Garam

Cara-cara
1- Panaskan minyak dan gorengkan telur puyuh.KLA suka rasa ada kulit sikit kat telur tu apabila digoreng.Angkat dan ketepikan
2- Panaskan minyak dan tumis bahan-bahan yang ditumbuk atau dihiris tadi sehingga sebati.
3- Masukkan sos tiram,sos lada hitam dan sedikit air.Gaul sehingga sebati.
4- Masukkan telur puyuh yang sudah digoreng tadi dan biarkan mendidih
5- Siap dan sedia untuk dihidangkan.


SELAMAT MENCUBA




5 comments:

  1. Cx suka telur puyuh. Masak sambal pon sodap huhu

    ReplyDelete
  2. Singgah sini..

    Btw anda telah ditag untuk Liebster Award

    http://aquzack.blogspot.com/2014/09/liebster-award-3-by-rosmiza-ali.html?m=1

    ReplyDelete
  3. bestnya telur puyuh ni...kolestrol tinggi ni

    http://acikwatie.blogspot.com/

    ReplyDelete