Jom Follow!!

CeRiTa PaNaS YaNG PaTuT aNDa TaHu

Friday 20 March 2015

Cuti-Cuti Melaka 1

Assalamualaikum...

Baru sempat nak update blog tentang cuti-cuti KLA.Awal Februari hari tu,KLA berpeluang cuti-cuti di Melaka.Kebetulan ada kenduri kawan baik di sana.Ditambah rindu nak ronda-ronda Melaka.

KLA sampai sana pagi Sabtu,lepas hadiri kenduri pada tengah hari tu,KLA mulakan misi mencari hotel.KLA tawakal sahaja antara dapat ke tidak hotel.Lagipun bukan musim cuti sekolah,So potensi untuk dapatkan hotel itu ada.Berpusing-pusing juga KLA di bandar Melaka itu mencari hotel. Memang hotel nya banyak dah murah cuma masalah yang ada ialah tiada parking.

 KLA rasa merugikan masa pula apabila berpusing-pusing di bandar Melaka yang kecil itu namun belum berjumpa dengan hotel,KLA memutuskan untuk ke Klebang terlebih dahulu.Menukar misi daripada mencari hotel kepada misi mencari coconut shake.Pantai Klebang sememangnya terkenal dengan air coconut shake nya yang sedap.

Ahak,dugaan juga nak cari gerai air yang jual coconut shake tu.KLA pergi sampai hingga ke pantai Klebang berdasarkan bacaan signboard.Di pantai Klebang,KLA sempat lah berhenti berdekatan dengan bustel.Bustel ialah bas-bas lama yang diubahsuai menjadi hotel.KLA siap pasang azam yang suatu hari nanti,KLA nak cuba juga menginap di bustel ini.

Melaka,Bustel,Klebang

Melaka,Klebang,Bustel

Memandangkan kepenatan mencari hotel tadi,KLA sempat membeli pisang cheese di pantai Klebang.Hargnya RM 5 untuk sebekas.Nasib rasanya ok ajer.KLA keluar dari kawasan pantai Klebang kerana gerai yang menjual air coconut itu berada berhampiran pantai Klebang.

Melaka,Bustel,Klebang,Pisang Cheese

Alhamdulillah,misi mencari air coconut shake tercapai.

Melaka,Klebang,Coconut Shake

Melaka,Klebang,Coconut Shake

Melaka,Klebang,Coconut Shake


Bersambung ke part 2


1 comment: