Jom Follow!!

CeRiTa PaNaS YaNG PaTuT aNDa TaHu

Saturday 21 March 2015

Cuti-Cuti Melaka 2

Assalamualaikum...

Baca Cuti-Cuti Melaka 1

Setelah misi kedua tercapai,KLA kembali kepada misi pertama yang belum berjaya iaitu mencari hotel.Kembali dari pantai Klebang,KLA ke bandar Melaka.Perjalanan berpusing-pusing berulang lagi.Tapi kali ini nasib menyebelahi KLA.KLA dapat hotel betul-betul di tengah bandar Melaka.Sebelah dengan Mahkota Parade.

Melaka,Hotel In Trend,

Melaka,In Trend,Hotel

Melaka,Hotel In Trend

Selepas sudah berehat sebentar di hotel,KLA memulakan misi meronda bandar Melaka pula.Oleh kerana hotel berdekatan dengan pusat bandar.KLA hanya berjalan kaki untuk ke kawasan A Famosa.
Tempat pertama yang KLA nak buat ialah menaiki River Cruise.Tetapi bila berada berdekatan Kota A Famosa itu,KLA tengok cantik-cantik betul beca diaorang ni.Tersangat kreatif.KLA pun memutuskan untuk menaiki beca ke River Cruise.

Melaka,Beca,Frozen,Beca Melaka

Memandangkan sekarang kan zaman Frozen,KLA pun memilih beca bertemakan Frozen.Empunya beca ini menghabiskan duit sebanyak RM2000 untuk hiasan beca ini.Sewaktu KLA sampai di tempat tiket River Cruise,orang tak ramai,cepat lah KLA dapat naik.Harga tiket untuk orang dewasa warganegara ialah RM15.Percuma goodies beg yang berisi kuih dan air kotak.Perjalanan cruise di pesisir Sungai Melaka mengambil masa hampir 45 minit.So,Berbaloi lah dengan bayaran tiket itu.

Melaka,River Cruise,Goodies Bag
Goodies bag

Melaka,River Cruise
Tiket River Cruise

Melaka,River Cruise,
Jeti River Cruise

Tempat kedua yang KLA nak pergi di Melaka ialah menaiki Taming Sari.Tapi apa yang menyedihkan ialah waktu KLA pergi ini Taming Sari ditutup selama dua minggu kerana sesi selanggara.Sedih...sedih...

Kemudian KLA berjalan-jalan cuci mata di pasar uptown yang terletak berhadapan dengan Menara Taming Sari.Tiada apa yang menarik untuk membeli pun.Memandangkan hari sudah hampir malam,KLA memutuskan hendak mencuba asam pedas di restoran berhampiran dengan uptown.Rugi kalau sampai di Melaka tetapi tidak makan asam pedas.

Melaka,Asam Pedas,Kasih Lestari Abadi

Selepas selesai acara makan,KLA berjalan kaki ke Jonker Walk.Boleh tahan jauhnya,tapi nasiblah KLA dan biasa bab jalan kaki.Sepanjang malam KLA habiskan masa di Jonker Walk.

KLA kembali ke hotel sebelum jam 10.Ye lah,perempuan,risau juga nak berjalan-jalan hingga lewat malam.Keesokkannya,pagi-pagi lagi KLA sudah check out untuk pulang.Bye-bye Melaka



1 comment: