Jom Follow!!

CeRiTa PaNaS YaNG PaTuT aNDa TaHu

Thursday 28 August 2014

Cara Tingkatkan Ranking Alexa

Assalamualaikum...

Sebelum ini,KLA pernah buat entri tentang cara daftar Alexa dalam blog,dan untuk entri kali ini pula KLA nak kongsi tips cara nak naikkan ranking alexa.Menaikkan or menurun ye?konfius pula KLA apa yang sesuai untuk disebut.Nombor yang diperlukan berbentuk menurun,bila ianya menurun,ia menunjukkan peningkatan/menaik....???issshhhh...whatever.

Alexa,Ranking Alexa,alexa rank,Blogger,Kasihlestariabadi,2014

KLA pun dalam proses belajar untuk mengenai Alexa ini,tapi apa pun,marilah kita sama-sama kongsi apa yang diketahui..

      1)      Muat Turun Alexa Tooldbar
Anda perlu memuat turun Alexa toolbar yang boleh didapati di Alexa.com di mana ianya merupakan salah satu cara untuk menaikkan ranking.Toolbar ini berfungsi memantau statistik blog anda dengan berkesan. Anda pergi ke ‘rumah pakcik google’ dan cari “Install Alexa toolbar for chrome” . Anda ikut arahan muat turun di situ.

      2)      Post entri sebanyak mungkin dan konsisten.
Untuk bermesra dengan Alexa,anda perlu lah membuat post entri sebanyak mungkin dan juga secara berkonsisten.Cuba rancang,berapa post entri yang perlu di buat untuk sehari.Tapi KLA cadangkan buat 3-5 entri dalam sehari untuk jarak tempoh masa tertentu.Entri yang banyak boleh menarik orang ramai atau trafik datang bertandang ke blog.

      3)      Promosi di laman sosial
Anda perlu link kan entri yang anda post ke laman sosial yang anda miliki seperti Facebook, Twitter, Ummaland,Google+.Semakin anda popular kan post anda,semakin ramai yang akan berkunjung ke blog anda itu.Senang kan untuk menarik pembaca...
Senang-senang,jemput bertandang ke laman sosial KLA :

Facebook : https://www.facebook.com/kasihlestariabadi
Facebook Page : https://www.facebook.com/fanpageKLA
Facebook Group : https://www.facebook.com/groups/bloggerlestari/
Twitter : https://twitter.com/kasihlestari123
Ummaland : http://www.ummaland.com/kasihlestariabadi/
Google+ : google.com/+KasihLestari
Instagram: kasihlestariabadi

      4)      Memasang Alexa Widget

Alexa widget ini boleh dipasang pada sidebar blog anda.Ianya mudah sahaja dengan mendapatkan kod widget tersebut di Alexa.Ianya membantu untuk peningkatan ranking Alexa.KLA ada tunjukkan cara pasang widget Alexa pada entri sebelum ini.

      5)      Blogwalking
Rajin-rajin lah anda berkunjung ke blog rakan-rakan yang lain.Tinggalkan komen anda pada blog yang anda kunjungi dengan menggunakan nama/URL blog anda itu.Ini dinamakan linking in Alexa dan banyak anda membuat linking in Alexa,semakin bagus juga lah ranking Alexa anda.  


Harap ilmu yang dikongsi ini dapat memberi manfaat bersama....SMILE



1 comment: