Jom Follow!!

CeRiTa PaNaS YaNG PaTuT aNDa TaHu

Monday 1 September 2014

Kisah Ranking Alexa yang bagus

Assalamualaikum....

Morning...Apa rancangan aktiviti hari ini?

KLA nak cerita tentang ranking Alexa untuk blog KasihLestariAbadi.Maaf ler asyik entri pasal Alexa aje...Terlalu gembira.Entah macam mana semalam, gatal sahaja tangan KLA nak periksa ranking  blog yang terkini.Sebelum ini KLA ada buat entri cerita tentang ranking Alexa yang sentiasa meningkat dan ianya peningkatan di luar perancangan KLA.

Hasilnya....


Alhamdulillah syukur,syukur...kalau ikut rancangan KLA,ranking ini sepatutnya di capai antara bulan Oktober dan November.Ini satu pencapaian yang bagus.Harap target ranking yang KLA inginkan dapat dicapai dengan secepatnya.Mood suka sangat-sangat.

Cara meningkatkan ranking Alexa

Sebagai pencerahan,Ranking Alexa ialah mengenai kedudukan ranking  blog kita dalam enjin carian berdasarkan jumlah pengunjung yang datang ke blog. Anda boleh memeriksa ranking alexa blog anda di Alexa.com.Dua hasil yang akan ditunjukkan iaitu rangking global dan juga ranking Malaysia. Semakin kecil nombor  kedudukan blog,semakin bagus kedudukan blog tersebut. Jangan fikir,bila blog berada di kedudukan bagus,blog kita tak akan merundum.Ingat,kalau kita tak maintain,tak mustahil blog ranking blog akan jatuh.

Doakan KLA berjaya dapat apa yang di impikan....


ENTRI LAIN TENTANG ALEXA : 

~~ Alhamdulillah...Ranking Alexa Meningkat
~~ Cara Tingkatkan Ranking Alexa
~~ Cara Daftar Alexa Rank Dalam Blog
~~ Cara Pasang Widget Alexa Pada Blog




3 comments:

  1. semoga terus berjaya...rasenye blog ain jauh ke belakang lagi.huhu

    ReplyDelete
  2. semoga berjaya mengecilkan lagi ranking tersebut!!! gud luck... hihihi

    ReplyDelete